Ünlü Markalara Minimalizm Etkisi


Öncelikle ‘Minimalizm‘ nedir?
Bu aslında bir akımdır ve bu akım karmaşıklık karşıtı olup eylemlerini basitlikle, sadelikle yapar. Asıl anlatmak istediğine vurguyu yapar geri kalanını size bırakır, sizin yorumlamanızı ister. Bir anlamda beyin jimnastiği yaptırdığı söylenebilir (:
Ambalaj tasarımı hazırlanırken en güçlü düşünce ürünü daha fazla sattıracak, ürünü diğerlerinden farklı gösterecek, öne çıkartacak bir tasarım yaratmaktır. Büyük bir kesim bu düşüncede olsa da muhalifleri de az sayıda değil. Minimalist düşünce yapısına sahip olup daha basit hareketlerle ürünü ön plana çıkarabilmeyi savunan tasarımcıların gözünden ambalaj tasarımlarına bakacağız.
Karmaşıklıktan çıkıp daha sade bir yapıya ulaşan aşağıdaki ambalaj tasarımları 3 farklı versiyonda gösteriliyor: biri orjinal, sonraki basit versiyon (basic), bir sonraki ise fazlasıyla basit (more simple) bir minimalistleştirme versiyonu ile karşımızda. Aşağıdaki tasarımlar sanki böyle olsa daha mı iyi olurdu düşüncesine bizi almıyor değil. Karmaşıklıktan, abartı efektlerden hoşlanmayan insanlar olarak birleşip bir San Marino gibi bir ülke bile kurabiliriz aslında. Polo, Evian, Pringles, Duracell, Durex, Schweppes, Nutella, Red Bull, Nesquik vs. gibi yıllardır bilinen ambalaj tasarımlarına bir de minimalistik açıdan bakalım;




Merhaba. Grafik tasarım alanında paylaştığım yazıları, görselleri ve materyalleri anında takip edebilmek için www.mehmetyuksel.org adresini ziyaret edebilir, aynı zamanda sosyal medya hesaplarından da takip edebilirsiniz: Facebook & Twitter

0 yorum:

Yorum Gönder